3 nieuwe ideeën voor de verbinding met uw gemeenschap in uw begrafenisondernemingWist u dat een community outreach het belangrijkste onderdeel kan zijn van het marketingplan van uw uitvaartcentrum? Het is waar. Volgens de 2018 National Funeral Directors Association (NFDA) Consumer Awareness and Preferences Survey (NFDA), belt slechts 8,3% van de consumenten meer dan één uitvaartcentrum bij het plannen van een begrafenis! Verder, 23.2% riep één begrafenisonderneming en 67.2% riep geen begrafenisondernemingen omdat zij reeds om het even welke begrafenisondernemingen kenden die zij om hebben gepland te gebruiken. Toen consumenten meer dan één uitvaartcentrum belden, vroegen ze naar een aantal dingen, waarbij de prijs de belangrijkste was: Om prijzen te vergelijken: 67.3% Om de beschikbare serviceopties te controleren: 47.3% De beste klantenservice: 29,1%. Om de beschikbaarheid te controleren: 20%. Om een geschikte locatie te vinden: 18.2% Het is dus geen verrassing dat de consument vooral naar de kosten vroeg. Nog boeiender is de keuze voor de begrafenisondernemer die ze hebben gemaakt. Raad eens wat? De prijs was niet de belangrijkste reden! De top vijf van redenen waarom een individu voor de begrafenisondernemer koos, was dat hij of zij voor de begrafenisondernemer koos: Eerdere ervaringen met de uitvaartcentrale: 34.3% Locatie: 27,8%. Bestaande relatie met de uitvaartondernemer: 26,7%. Gemak: 25,6%. Gerenommeerd: 23,5%. Dat is vrij ongelooflijk – 84,5% van de mensen kiezen een bepaalde uitvaartcentrum omdat ze ofwel een eerdere ervaring hadden met de uitvaartcentrale, een relatie hadden met een uitvaartondernemer of de reputatie van de uitvaartcentrale. De prijs was niet een van de belangrijkste factoren. Wat dit me vertelt is dat het van cruciaal belang is dat uw gemeenschap u en uw bedrijf kent. Dit maakt community outreach net zo belangrijk als elke andere reclame. Dus …. laten we er in duiken! Ik wil graag een paar ideeën delen over hoe u zich kunt verbinden met uw gemeenschap. Deze 3 frisse ideeën komen allemaal voort uit community outreach programma’s die begrafenisondernemers die een NFDA Pursuit of Excellence Award hebben verdiend hebben ontwikkeld om relaties op te bouwen met de gemeenschappen die ze bedienen: 1. Creëer een liefdadigheidsprogrammaWanneer een geliefde sterft, kan het moeilijk zijn om te beslissen wat ze met hun persoonlijke bezittingen doen. Dit is een veelbesproken onderwerp van discussie in de rouwondersteuningsgroep van Uitvaartcentrum Worlein in Austin, MN. Tijdens een van deze gesprekken vertelde een vrouw over haar verhaal: ze hoorde dat een lokale menselijke hulporganisatie op zoek was naar donaties van zachtjes gebruikte winterjassen. Ze vroeg haar moeder of ze wat van de jassen van haar late vader wilde doneren en haar moeder vond het een geweldig idee. Dit verhaal inspireerde de medewerkers van Worlein om een programma te organiseren, nu genaamd Coats of Caring, waarin de begrafenisondernemer zachtjes gebruikte jassen en andere bovenkleding van de families die ze bedienen verzamelt en uitdeelt aan lokale liefdadigheidsorganisaties. De medewerkers van de uitvaartcentrale delen informatie over dit programma tijdens de nazorgbezoeken en de reacties zijn geweldig, zowel van de families die door de uitvaartcentrale worden bediend als van de organisaties die profiteren van hun vrijgevigheid. Wat ik zo leuk vind aan dit programma: Ten eerste, het heeft hen niet echt iets gekost om uit te voeren. Ten tweede hielp het de gezinnen die ze dienden met de kleding van hun geliefde en ten derde profiteerde het de minderbedeelden in de gemeenschap. Het is het soort programma waar iedereen wint. 2. Host een evenement dat een andere kant van uw bedrijf laat zienEr zijn veel mythes die blijven bestaan over begrafenisondernemingen en uitvaartondernemers. Om hun gemeenschap een andere kant te laten zien van het vak en de mensen die rouwende gezinnen bedienen, organiseert Weeks’ Dryer Mortuary in Tacoma, WA, een driemaandelijkse familiefilmavond. Deze evenementen worden georganiseerd bij de begrafenisondernemer en bestaan meestal uit een geanimeerde of gezinsvriendelijke film, drankjes en hapjes (inclusief popcorn), maar ook knutsel- en knutselactiviteiten voor de kinderen. Voor sommigen zijn deze filmavonden de eerste keer dat ze in een uitvaartcentrum – of in interactie met een begrafenisondernemer – buiten een uitvaart of herdenkingsdienst zijn geweest. De filmavonden van de familie zijn zeer succesvol geweest en het aantal bezoekers blijft groeien. Wat ik leuk vind aan dit programma: Het is geweldig dat de aanwezigen hun lokale uitvaartcentrum (en begrafenisondernemers) in een nieuw licht te zien krijgen – buiten de gebruikelijke omstandigheden waaronder ze de uitvaartcentrale kunnen bezoeken of de uitvaartondernemers kunnen ontmoeten die bij Weeks’ Dryer werken.3. Maak een “Brievenbus herdenkingsdienst” aan. 3. Maak een “Brievenbus herdenkingsdienst” aan.Het kan moeilijk zijn om na de dood van een geliefde verder te gaan, vooral als er niets is gezegd. Om mensen te helpen genezen, begon Heritage Funeral Home in Nipawin, SK, Canada, een nieuwe traditie: een Brievenbus Memorial Service. Het publiek werd aangemoedigd om een brief te schrijven waarin ze hun gedachten en gevoelens naar hun geliefde uitdrukken en deze in een speciale brievenbus bij de begrafenisondernemer te plaatsen. Alle brieven werden privé en vertrouwelijk gehouden. Tijdens de dienst bood een plaatselijke pastoor troostende woorden aan en een moeder las een brief voor aan haar dochter die tien jaar eerder stierf. Aan het einde van de dienst werden alle brieven in de brievenbus verwijderd en verbrand. De as van de brieven werd op een bloembed dat voor deze speciale dienst was gemaakt, gestrooid. Wat ik zo leuk vind aan dit programma: Toen ik dit idee voor het eerst las, vond ik het meteen geweldig. Het was niet zo moeilijk om het uit te voeren, en ze omvatten de hele gemeenschap, of Heritage Funeral Home hen heeft gediend of niet. De uitvaartcentrale heeft de unieke Brievenbus Herdenkingsdienst voortgezet omdat de mensen in hun gemeenschap – hoe recent of lang geleden ook hun verlies – het een gunstige manier hebben gevonden om met hun verdriet om te gaan. Laatste woordenAls het aankomt op het maken van die beslissing over welke begrafenisondernemer ze noemen, het verschil, lijkt het, als je reputatie en de band die jij en je bedrijf hebben met gezinnen en je gemeenschap. En sterke outreachprogramma’s voor de gemeenschap kunnen u helpen die relaties op te bouwen nog voordat een familie uw bedrijf nodig heeft.
|
https://nationaaluitvaartcentrum.nl/ |