Je bent een ondernemer met een aardig product portofolio. Je verkoopt een aantal leuke producten voor consumenten. De verkoop verloopt goed. Je toevallig een halfjaar geleden een webshop erbij genomen en je merkt dat het je verkoop een goede boost heeft gegeven en dat er zelfs consumenten uit andere landen graag jouw producten kopen. In eigen land heb je een winkel waarin je jouw producten en producten van ondernemers uit de buurt verkoopt. Nieuw productNaar aanleiding van feedback die je hebt ontvangen van je klanten heb je besloten om een extra soort toe te voegen aan je lijn van je producten. Het is dus een verruiming van je assortiment. Deze toevoegging wil je echter dan wel ook aan al je klanten bekent maken. Op je webshop die je dit door een banner toe te voegen waarop staat dat het nieuwe product is toegevoegd aan je webshop. Je zorgt er tevens voor dat je op internet een reclame campagne start via Facebook en andere sociale media platformen. Je geeft ook steeds aan dat je nieuwe product ook kan worden gekocht in je winkel. Alleen daar gaat hij dan mis. Je krijgt vaak van mensen de vraag waar het nieuwe product ligt. Om ervoor te zorgen dat meer mensen het product kopen bekijk je de mogelijkheden. Je loopt eens een supermarkt binnen en bekijkt wat zij daar doen op het gebied van de plaatsing van de producten. Je merkt op dat ze in de supermarkt gebruik maken van actiekoppen en kartonnen stellingen waar producten speciaal op staan geplaatst. Deze stellingen springen er beter uit dan de normale schappen. Je zoek op internet en komt uiteindelijk terecht bij winkel displays. Deze winkel displays kun je volledig ontwerpen naar jouw smaak en de huisstijl van jouw bedrijf. Daarnaast bekijk je ook of je met eventuele posters en stickers nog meer mensen op de hoogte kunt brengen van het nieuwe product. ZichtbaarheidVeel ondernemers vergeten dat de zichtbaarheid van hun product in een schap heel erg belangrijk is. In een winkel zorgt namelijk 20% van de producten voor 80% van de omzet. Het is dus belangrijk om gezien te worden in een winkel. Zorg er dus ook voor dat je je goed oriënteert op mogelijkheden die er zijn om de zichtbaarheid te vergroten. Het kan ook bijvoorbeeld via een andere verpakking. |
https://endlessbranding.com/winkel-display/ |