Je bent goed vindbaar in Google en je betaalde advertenties zijn een succes. Er komen dan ook veel bezoekers op je website, maar dit zie je niet terug in je conversies. Deze blijven uit of vallen tegen. Herken je dit probleem? Wellicht is het dan verstandig om je bezig te houden met conversieoptimalisatie (CRO). Met CRO haal jij het maximale uit je bezoekers. In deze blog leggen wij je uit wat CRO inhoud en wat de voordelen zijn. Zo kun jij bepalen of CRO belangrijk is voor jouw website. Wat is conversieoptimalisatie?Conversies zijn bepaalde doelen die je aan website pagina’s hebt gesteld. Dit kan het kopen van een bepaald product zijn. Maar een conversie kan ook het aanmelden voor een nieuwsbrief zijn. Zo kun je meerdere conversies hebben. Ook buiten je website om kun je conversie doelen hebben. Denk bijvoorbeeld aan je Google-advertentie; dan is de klik op jouw advertentie ook een vorm van conversie. CRO is het maximale uit je bezoekers halen door de kans, de hoeveelheid en de frequentie van een conversie te vergroten. Zo zorg je er voor dat de bezoeker een bepaalde actie maakt die jouw iets oplevert. Dit doe je door je website te verbeteren. CRO wordt vaak uitgevoerd door online marketing experts. Voordelen van conversieoptimalisatie (CRO)Het meest voor de hand liggende voordeel van CRO is dat je meer conversie krijgt. Je krijgt meer rendement uit je campagnes omdat je jouw doelgroep beter leert kennen en je campagnes hierop kan aanpassen. Daarnaast is CRO kostbesparend. Adverteren kost natuurlijk geld. Je wil dan ook het meeste uit deze kosten halen. Door CRO zorg je er voor dat de bezoekers die via advertenties op je website komen ook daadwerkelijk converteren. Zo verdien je je investering snel terug. Nu je weet wat CRO inhoud en wat de voordelen zijn kun jij bepalen bepalen of het belangrijk is voor jouw website. Haal het maximale uit je bezoekers en behaal je conversie doelen met CRO.
|